Wat is jouw grootste uitdaging?

De Business Bootcamp is er om jou te helpen succesvol te zijn als zelfstandig ondernemer.

Op 16 en 17 januari 2016 ga je aan de slag met strategieën, oefeningen, methoden en technieken die je daarbij gaan helpen.

Hoe haal jij het maximale uit deze 2-daagse training?

Een goede voorbereiding is het halve werk. Wanneer  jij met de juiste FOCUS aan de training begint, werk je gericht aan oplossingen die VOOR JOU het meest waardevol zijn.

Daarom de volgende vraag aan jou…

Wat is jouw grootste uitdaging in het runnen van jouw business?

Twijfel je over de juiste marketingstrategie? ‘Doe je maar wat’ met sociale media? Ontbreekt het soms aan zelfvertrouwen? Mis je focus? Of vind je het lastig om de juiste zakenpartner te vinden?

Zoveel mensen, zoveel smaken uitdagingen.

Als jij je bewust bent van jouw grootste uitdaging, herken je tijdens de Business Bootcamp sneller WAT en WIE jou het beste kunnen helpen bij het bereiken van jouw doelen.

En wanneer wij weten wat jouw uitdaging is, kunnen we het programma nog beter afstemmen op jouw behoeften.

Dus…

Vertel ons alsjeblieft JOUW GROOTSTE UITDAGING in het commentaarveld onderaan deze pagina. 

Bekijk ook de bijdragen van anderen om te zien of je nu al iets voor elkaar kunt betekenen en REAGEER.

En als je het nog niet hebt gedaan, introduceer jezelf en jouw business aan je mede-Business Bootcamp-gangers en ontdek met wie jij dit ongeëvenaarde weekend gaat delen.

Op jouw succes,

Nisandeh Neta en team Open Circles Academy

PS. Klik hier voor de pagina met alle praktische zaken (tijden, locatie, catering etc.) voor de Business Bootcamp van 16-17 januari 2016

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
85 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Cindy Paardenkooper
6 years ago

Mijn grootste uitdaging is het vinden van mijn focus en daarmee het loslaten van al die andere dingen die ook leuk/interessant zijn en mogelijk inkomsten kunnen genereren.

Wat kies ik (hetgeen waar de mensen het gemakkelijkst voor willen betalen of voor hetgeen ik het allerleukst vindt? Is het wel verstandig om daarvoor te kiezen, wanneer is het te beperkt etc.

Henk van der Tweel
6 years ago

Mijn grootste uitdaging is tijd vrijmaken voor verkoop en marketing terwijl ik zelf in drukke opdrachten zit die nodig zijn omdat ze het geld binnenbrengen.

Annelies Vloon
6 years ago

Ha Henk,

Jou probleemstelling zette mij aan het denken.
Ik heb een lijstje gemaakt met een aantal punten die je mee zou kunnen nemen:

– Blij zijn met het werk wat je hebt & doet, want daar waar je je aandacht op richt zal zich vermeerderen.

– Qua inkomsten genereer je ook voor de periodes waarin je meer ruimte hebt om acquisitie te doen. Je bouwt met je inkomsten een buffer op.

– Je deelt je opdrachten anders in (bv plan je opdrachten in een langere termijn dan waarin je de opdracht kan doen) zodat je dagelijks 15 minuten + 1 dag/week tijd vrijmaakt voor acquisitie/netwerken en het bijwerken van mailing, blogs, social media.

– Je huurt iemand in die acquisitie of je opdrachten (deels) voor je kan doen.

– Je staat eerder op + werkt langer door.

– Mond op mond reclame. Vraag je klanten van je huidige opdrachten of ze een vriend of bekende bij je willen aanraden. Want in de tijd dat je voor je klanten werkt kan je niet zelf je acquisitie doen voor volgende opdrachten.

– Dagelijks mediteren, sporten en/of yoga beoefenen met als doel mentale helderheid, meer zelfvertrouwen en focus. Daardoor ga je productiever werken.

Succes met de tips!

Groetjes Annelies

Monique te Kiefte
6 years ago

Mijn grootste uitdaging is: de drempel over om mijzelf op de kaart te zetten. Daarvoor heb ik medeondernemers nodig waarmee ik kan sparren.

Peter Agema
6 years ago

Hallo,

Ik ben Peter. Ik ben ongeveer 4 jaar geleden voor het eerst naar de Business Bootcamp gegaan. Het direct resultaat daarvan is mijn blog Agema Coaching.

Ik heb me dit maal opnieuw ingeschreven omdat ik nu met Agema Coaching wel eens wat meer wil gaan doen dan alleen maar bloggen.

Mijn grootste realisatie van de afgelopen maanden is dat ik niet eens een echt product heb. Daar moet ik dus zeker aan gaan werken. Mijn product is dan opleidingen en begeleiding van teams om geconcentreerd, georganiseerd en productief te zijn.

Mijn grootste uitdaging is hoe ik mijn services bij mijn potentiële klanten krijg. Dat zijn voor mij managers van teams, HR managers die kunnen beslissen om dit soort ondersteuning voor hun teams te organiseren.

Marijke Willems
6 years ago

Mijn grootste valkuil momenteel is toch dat ik niet goed kan bepalen wat prioriteit heeft. Ik werk aan veel projecten tegelijkertijd. Hierdoor komt het nog wel eens voor dat ik niets af krijg. Hoe kan ik bepalen wat prioriteit heeft als meerdere zaken belangrijk lijken, dat is mijn uitdaging.

Wilbert de Greef
Wilbert de Greef
6 years ago

Mijn grootste probleem is eigenlijk focussen. Ik doe heel veel dingen tegelijk, en ben dan niet zo erg bezig met klanten te vinden…

Lara van der Veen
Lara van der Veen
6 years ago

Mijn grootste uitdaging komt er op neer dat ik minder bang wil worden om al doende te leren. Ik wil het graag heel goed doen, meteen, in één keer. Daarom denk ik soms ver vooruit en probeer toekomstige beren op de weg alvast te visualiseren en te overwinnen.

Terwijl ik weet dat je iets moet proberen en moet meemaken voordat je überhaupt kunt weten wat ‘goed’ is. En ik heb bovendien ook al vaak genoeg ervaren dat dat werken in mijn hoofd veel zwaarder is dan ‘in het echt’ en dat die 2 werelden vaak mijlenver uit elkaar liggen. Meer actie, en minder overwegingen… : )

Trudy Toornend
6 years ago

Mijn ideaal is een Spa Salon met meerdere disciplines

Maar hoe pak je dit aan!

Marianne Kok
6 years ago

Mijn grootste uitdaging is de juiste manier te vinden hoe ik aan (betalende) klanten kom voor mijn massagepraktijk.
Tot nu toe focuste ik mij vooral op particuliere klanten. Echter om een redelijk inkomen op te bouwen zijn alleen particuliere klanten niet voldoende.
Ik wil me nu dus ook gaan richten op bedrijven en bedrijfsmassages om zodoende grotere opdrachten binnen te krijgen. Een combinatie van beiden zou perfect zijn.
Mijn voornaamste vraag is daarom: Hoe kom ik in contact met mijn (potentiële) klanten.

Tamara Moederzoon
6 years ago

Ik denk dat marketing onze grootste uitdaging is op dit moment.

Miranda Bouwhuis
6 years ago

Ik wil en kan als zelfstandig legal counsel de brug slaan tussen de technische branche en de juridische wereld, maar hoe breng ik die boodschap over aan mijn potentiële klanten? Ik merk dat ik nog onzeker ben over mijn verhaal en deze ‘hands on’ mensen zodoende bevestig in wat ik wil ontkennen: “juridisch geneuzel”.

Tonie van der Walle
6 years ago

Mijn grootste uitdaging is het binnen halen van klanten. Hoe zet ik mensen er toe om de stap te zetten om mij te bellen voor een afspraak.

Pieter de Waal
Pieter de Waal
6 years ago

Mijn grootste uitdaging is om vanuit financieel gezien comfortabele langlopende opdrachten meer mijn hart te volgen en te kiezen voor innovatieve, zelfstandigere en kortdurende opdrachten.

Mieke Mennink
6 years ago

Marketinginstrumenten zodanig inzetten dat ze mijn authenticiteit versterken. Je valt immers makkelijk terug op ‘de standaard’ = wat iedereen doet = niet authentiek = niet onderscheidend = niet optimaal aantrekken van nieuwe klanten. Maar je zult allereerst allerlei marketingkennis moeten verzamelen en verwerken. Pas daarna kun én moet je het los laten. Zodat je boven de stof uitstijgt en er je eigen persoonlijkheid in kunt verwerken. Dat gaat met vallen en opstaan 😉 Wel een geweldig proces van persoonlijke groei!

Daarnaast is het key om ‘vage’ diensten om te zetten in ‘producten’ … die concreet, begrijpelijk, relevant en aantrekkelijk zijn voor je doelgroep. Maar ook hier geldt: niet kiezen voor een 13 in dozijn benadering. Want dan ben je wederom niet onderscheidend. Dus zoek ik nu wegen om hier handjes en voetjes aan te geven. Want ik vind het zonde van de tijd om het wiel helemaal zelf uit te vinden haha. Ben dus erg benieuwd.

Annelies Vloon
6 years ago

Mijn bedrijf heet Prana Your Life en ik geef in Leiden de 2 daagse Pranic Healing training, Pranic Healing sessies en Hatha Yoga lessen.

Pranic Healing is een methode, ontwikkeld door Master Choa Kok Sui, waarbij gebruik wordt gemaakt van levensenergie om het gehele lichaam te laten herstellen van allerlei klachten en de gezondheid vele malen sneller te bevorderen. Ieder persoon die dit interessant vindt kan Pranic Healing leren toepassen.

Graag ontmoet ik op 16&17 januari bewuste en gemotiveerde ondernemers die zich persoonlijk (willen) ontwikkelen. Ook vind ik het leuk om van elkaar te leren.

Ada de Bruijn
6 years ago

Mijn grootste wens is klanten krijgen zonder daar erg schreeuwerig voor te hoeven worden op social media. Ik wil dat ze mij vinden vanwege de kwaliteit van mijn werk en niet omdat ik allerlei cadeautjes aanbied en ondertussen de klant verleid tot aankopen.

Marjan Noordhoek
6 years ago
Reply to  Ada de Bruijn

Hallo Ada,

Wij Nederlanders vinden onszelf nou eenmaal al snel ‘schreeuwerig’ denk ik … Onze uitdaging is, denk ik, vooral duidelijk en doelgericht pr te kunnen ontwikkelen. Ook mensen die geen gebruik maken van onze diensten, zouden toch moeten weten wat wij doen en wellicht anderen kunnen doorverwijzen. Een hele uitdaging!

Misschien kunnen we samen eens kijken hoe we het tot nu toe aangepakt hebben en wat we verder kunnen verbeteren. Ik hoop je dit weekend te ontmoeten!

Deborah Signair
6 years ago

Mijn focus voor deze bootcamp ligt bij mijn focus 🙂 .
Ik wil leren beter focus te houden bij aanvragen waarbij ik merk dat het een lastige opdracht is. Ik kan en wil geen ‘nee’ verkopen, maar ik merk dat ik mijn focus verlies bij de lastige opdrachten. Hiervoor kost het me meer moeite om met ontwerp en prijsopgaaf te komen, terwijl ik normaal heel snel kan schakelen en vaak op zeer korte termijn met ontwerp en prijsopgaaf kom. Deze snelheid wordt gewaardeerd en daarmee haal ik de opdrachten dan ook vaak binnen zonder veel moeite. Op die lastige na. Die blijven steeds weer langer liggen.

Evelien de Visscher
6 years ago

Hi! Mijn naam is Evelien , eigenaar van Luv2Move.. en dance workout academy (voor meer info tjek de site 🙂 )

Mijn grootste uitdaging is tijdsmanagement… Te vaak verspil ik tijd aan zaken die niet gelijk helpen mijn bedrijf te laten groeien of verbeteren. Vind het moeilijk om dingen uit handen te geven en weet niet precies wat mijn doelen zijn. Ik werk vanuit passie voor het vak en zou wel graag meer ondernemer willen worden.

Marjan Noordhoek
6 years ago

Hoi Evelien,

Ik heb zelf momenteel een praktijk in acupunctuur. Zowel in mijn huidige werk als in mijn (loondienst) baan als hoofd van een afdeling, was time-management cruciaal voor het slagen van je projecten. Misschien kan ik je ergens mee helpen om er als ‘buitenstaander’ eens naar te kijken? Ik hoop je het komend weekend te ontmoeten.

Marius van Vlijmen
6 years ago

Hallo mede Business Bootcamp adepten,

Mijn grootste uitdaging van dit moment is het laten groeien van ons bedrijf, zodat we volledig op eigen benen staan. We zijn een software bedrijf die een specifieke oplossing bouwen (iAddress) om gebruikers van het web weer baas te laten zijn over persoonlijke gegevens op het internet. Om dit te bereiken hebben we (veel) gebruikers en organisaties nodig, die wij via ons systeem kunnen koppelen, waarbij de gebruiker altijd bepaalt. We hebben nu 3000 gebruikers en enige honderden euro’s omzet. Maar nu het vervolg! Heb je ideeën of wil je meedenken of doen, reageer!

Groet en in ieder geval tot de 16e, Marius

Monique Lutz
6 years ago

Mijn grootste uitdaging op dit moment is het optimaliseren van mijn nieuwsbrief. Ik heb meer dan 500 inschrijvingen op mijn lijst, mijn volgende doel is 1000. Daar ben ik al mee aan de slag en dat gaat redelijk goed.

Maar wat is lastig vind, is om structureel elke drie weken een interessante nieuwsbrief te versturen. Ik trap steeds toch in de valkuil over mezelf e schrijven, in plaats van vanuit de lezer en ik vind het lastig om te bedenken wat ik erin wil zetten. En hoe je het zo opbouwt dat lezers eerst de know-, like- en trust-fase doorlopen voor ik een aanbod doe.

Marius van Vlijmen
6 years ago

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag een overdenking (en uitdaging) die ik graag met jullie deel. “Het verkrijgen van een goed bruikbaar e-mailadres is via papier goedkoper dan via de digitale weg?” Ik wil een test uitvoeren met een mailcampagne (10.000 adressen) en het drukken van een A5 folder die huis aan huis kan worden verspreid. Als je op basis van een reclamecampagne via Facebook of Twitter werkt kunnen de kosten al snel aardig oplopen, terwijl het drukken en (zelf) verspreiden huis aan huis best goedkoop is (zo’n € 250). Het lijkt aantrekkelijk om de ‘oude’ weg van het papier weer te gebruiken. Ik weet natuurlijk niet hoe groot de response hierop zal zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoor het graag!

Groet en een mooie dag!

Donna Hoogstraaten
6 years ago

Dag Marius,
mijn ervaring is dat je op huis aan huis reclame 0 respons krijgt.
Tijdens cursussen over marketing die ik volgde wordt het ook telkens afgeraden.
Veel succes!

Groetjes, Donna

Celinda ten Brink
6 years ago

Meer mensen naar mijn website krijgen. Doel: online coaching!!!!!
Advies en begeleiding betreft voeding, detoxen, afslanken etc.

Ingrid van Dijk
6 years ago

Mijn grootste uitdaging voor dit moment is, dat ik mijn bedrijf lopende krijg.
Ik beweeg me in de zorgsector waar ik te maken heb met senioren, zieken, hulpbehoevenden en eenzame mensen. Zij kunnen gebruik maken van mijn diensten op particuliere basis en/of geheel of gedeeltelijk met een PersoonsGebonden Budget. Opdrachtgevers kunnen ook kinderen, familie, naasten of mantelzorgers van een zorgpersoon zijn.

Ik denk dat het ik het vooral van mond tot mond reclame moet hebben en dat de naamsbekendheid eerst overal met indalen. En daarnaast dat dit tijd nodig heeft.

Hoe kan ik deze mensen beter bereiken en zodanig stimuleren dat ze contact met me opnemen?
Wat is een sterke marketingstrategie?
Of heeft iemand andere ideeën of suggesties? Ik hoor het graag en ben heel benieuwd.

Gerda de Zwart
6 years ago

Leuk om alle reacties te lezen!

Mijn uitdaging is DOEN! En het durven specialiseren…..

Ik zit vol goede plannen en ik kan het allemaal mooi vertellen, maar iets houd me steeds tegen. Ben jaren zelfstandig verpleegkundige geweest, maar wil absoluut niet meer in de zorg. Ik heb een (gewichts)coachingspraktijk, 1 op 1 voor particulieren. Ik merk dat ik onvoldoende doe om klanten te werven en verdien dus nauwelijks iets. Mijn passie / wens is om in het bedrijfsleven medewerkers te coachen op gezondheid en vitaliteit. Met name mbt voeding en beweging. Een gezonde werknemer en tevreden werkgever maken mij wel blij! Dus 16 en 17 jan wil ik leren focussen op mijn specifieke product en het nu eens gaan DOEN!

Marjan Noordhoek
6 years ago
Reply to  Gerda de Zwart

Hi Gerda, het is inderdaad heel bemoedigend om hier toch maar weer eens te lezen dat we allemaal met dezelfde thema’s bezig zijn. Gaan staan voor jezelf, jezelf profileren, jezelf serieus nemen. Ik zit daar zelf ook nog steeds middenin! Zullen we eens even toetsen bij elkaar in welke fase we nu eigenlijk zitten? Misschien kunnen we elkaar weer een stap verder op weg helpen.

Monique Lutz
6 years ago

Nog een toevoeging: ik wil leren hoe ik passief inkomen kan genereren. Mijn ouders en schoonouders krijgen steeds meer lichamelijke klachten en ik wil er voor hen zijn als ze me nodig hebben. Dan zou het wel heel fijn zijn als ik me geen zorgen hoef te maken dat er helemaal geen inkomen binnenkomt.

Ron van den Acker
6 years ago

Mijn uitdaging is leden te werven voor de shared-facilities/sample-room die we met Mode-lab willen zijn. Hoe zet ik hedendaagse middelen als social media goed in om nog aantrekkelijker en vindbaar te worden voor mijn doelgroep(kleine zelfstandige mode-ondernemers en mode-studenten)

Wim Eggens
6 years ago

Mijn grootste uitdaging is het opbouwen van een klantenkring, die met zekere regelmaat opdrachten oplevert.

Inge Knoope
6 years ago

Mijn grootste uitdaging is dit: de boodschap die ik voor mijn klanten heb een ‘Inconventient Truth’. Ik vind het lastig om die boodschap aantrekkelijk te maken voor hen.

Met mijn werk richt ik mij tot mensen die graag de wereld willen verbeteren en die het beschamend, pijnlijk, lastig vinden om de spotlights op zichzelf te krijgen. Daar valt bijvoorbeeld iedereen onder die gevoelig is voor ‘burn-out’. De koplopers, renners, harde werkers, innovatieve leiders… mensen die zo vreselijk verlegen worden wanneer het over hen zelf gaat.

Mensen die keihard hun best doen en zich toch werkelijk mogen gaan beseffen dat ze zélf hun belangrijkste attribuut zijn. In hen zelf ligt vaak een boel achterstallig onderhoud. Dat écht aankijken, daarbij kom ik in het verhaal.

Die boodschap is niet sexy. Of denk ik dat alleen maar?

Marjan Noordhoek
6 years ago
Reply to  Inge Knoope

Geweldig Inge! En wat herkenbaar! Ik moet er wel om lachen, want dat is precies een van de dingen die ik in mijn coach opleiding heb moeten leren. Mensen spiegelen, het henzelf laten zeggen, laten ervaren. Zelf keuzen laten maken. Ik hoef nog maar heel weinig aan te reiken, want mensen worden zich gaandeweg zelf bewust wat de gevolgen zijn van de keuzes die ze maken! Zullen we hier eens over sparren het komend weekend?

Hans Belt
Hans Belt
6 years ago

Mijn grootste uitdaging is hoe ik mijn huidige leven omkeer tot iets waar ik echt blij van wordt en passief inkomen naast kan genereren. Nu loop ik er steeds tegen aan dat ik een leuke opdracht heb en op dat moment ook inkomen, stopt de opdracht dan stop het inkomen.

Daarnaast weet ik wel dat ik dit zo niet langer wil, vind het alleen moeilijk om er een draai aan te geven. Ik doe dus nog steeds wat ik altijd deed en krijg nog steeds wat il altijd kreeg. En daar ligt dus mijn grootste uitdaging.

Damaris Kort
6 years ago

Een groter netwerk opbouwen is mijn grootste uitdaging, beter vindbaar zijn in de zoekmachines, elke week weer mensen die mailen of bellen en een proefles wil afspreken, elke week weer een leerling erbij. Dat zou mooi zijn!

Juliette van den Dolder

Mijn grootste uitdaging als startende ondernemer is het verkrijgen van een klantenkring die mij continuiteit geeft in opdrachten. Daarbij speelt netwerken een grote rol en de gunfactor van je contacten een grote rol. Een van de manieren waarop ik mijn network probeer te vergroten is door mijn zichtbaarheid te vergroten.

Ellen Vaders
6 years ago

Mijn grootste uitdaging op dit moment is om meer continuïteit op te bouwen en een vast patroon met huidige klanten kring, zorgen dat ze steeds maar weer terugkomen.

Sabine Lokhorst
6 years ago
Reply to  Ellen Vaders

Ellen, even een vraag, hoe is het je gelukt een foto van jezelf te plaatsen?

Sabine Lokhorst
6 years ago

Mijn grootste uitdaging is meer opdrachtgevers voor fotografie. Het is een lastige tijd, iedereen fotografeert en de opdrachten lopen terug. Maar daar leg ik me niet bij neer. Heb genoeg plannen en ideeën voor 2016 en tijdens de bootcamp wil ik de plannen meer concreet maken.

Donna Hoogstraaten
6 years ago

Mijn grootste uitdaging is een continue klantenstroom creëren en om de marketingtools die ik gebruik rendabel te maken.

Ik krijg van mijn huidige klanten telkens te horen dat wat ik lever goed is, maar nieuwe klanten brengen ze niet aan. Wel komen de meesten al jaren naar mij toe of volgen alles dat ik geef.
Ik doe aan 1 op 1 coaching, Sensitherapie, voetreflexologie……Ik geef verschillende soorten workshops en cursussen voor persoonlijke groei.

Ik gebruik Facebook advertenties, websites, nieuwsbrieven…. ik krijg hier zelden reacties op. In het verleden heb ik in plaatselijke kranten geadverteerd, maar dat leverde ook niets op.
Ik leg op verschillende plaatsen flyers, deze worden wel meegenomen, maar er komt niemand van tot mij.

Ik vraag mij echt af wat mijn missing link is, waarom het niet stroomt binnen mijn bedrijf.

Leni Minderhoud
6 years ago

Dag Donna, zoals je het beschrijft doe je al veel aan marketing. Ik heb gezocht naar je website via LinkedIn maar daar staan niet de goede links. Dus dat is al een puntje van aandacht.

Op je Facebook pagina genereer je veel likes en dat is al een hele goede basis!
Via FB je website gevonden. Die oogt vrolijk en kleurrijk maar gaat m.i. te veel uit van je diensten. Biedt op je Homepage een gratis product, anders dan een nieuwsbrief, waar mensen wel op moeten inschrijven. En benoem specifiek een paar problemen waar ze tegenaan lopen. Bied aan wat ze willen voor hun eerste problemen. Daarna kun je meer aanbieden.

Blijf in contact met bestaande klanten en vraag ze wat ze nog meer nodig hebben etc. Maak gebruik van een systeem. Open circles reikt je dit aan.

Schrijf ook een blog met waardevolle content. Plaats dit overal, LinkedIn Twitter, Facebook. Laat je ook op LinkedIn zien.

Dan is je diensten aanbod heel erg ruim. Ik begrijp dat je holistisch werkt en veel wilt aanbieden. Maar ik zou hetgeen jou onderscheidt van andere collega’s veel prominenter laten zien, er lezingen over geven, dé expert worden.

Ik zal je op LinkedIn uitnodigen. Veel succes en klantenstromen!

Leni Minderhoud

Donna Hoogstraaten
6 years ago

bedankt Leni voor je opbouwende reactie

Geeske van Dinter
6 years ago

Hoi Donna,

Wat je schrijft is zo herkenbaar!
Niet goed voor het zelfvertrouwen.
Het enige wat ik zou kunnen bedenken is netwerken, netwerken en nog eens netwerken.
Vraag je ook om testimonials voor op je website en of ze mond tot mond reclame voor je willen doen?

Donna Hoogstraten
6 years ago

Dank voor je reactie en je tip Geeske!
Mond tot mond reclame, er echt om vragen dat zou zeker goed zijn, maar daar moet ik dus ng in groeien. Een drempel die ik moet gaan nemen. En netwerken, wat is de beste manier?

Anna Boender
6 years ago

Mijn grootste uitdaging is een eigen praktijk. Ik heb diverse opleidingen gevolgd op het gebied van coaching en ben gespecialiseerd in ‘Verlies en Rouw’. Ik heb zelf allebei mijn dochters verloren en mijn eerste man. Mijn jongste dochter Sophie overleed in 2012 en na haar ongeluk ben ik gestopt met werken.

Op dit moment zit ik in de WW en heb samen met een advocaat bezwaar aangetekend tegen de uitspraak van het UWV ivm afwijzing WIA waar nog geen beslissing over is gevallen. Ik wil op 16 en 17 januari gaan onderzoeken wat ik (zelf)kan doen om te zorgen dat ik uit de WW/WIA kan komen en kan starten met mijn eigen praktijk.

Marjan Noordhoek
6 years ago
Reply to  Anna Boender

Beste Anna, Wat een kracht heb jij in je! Geweldig zo als je hierover ook kunt communiceren. Zo horen heb jij een enorm potentieel om zowel jezelf als anderen te helpen met dit soort diepgaande processen.

Momenteel ben ik zelf bezig om mijn praktijk verder vorm te geven vanuit een uitkeringssituatie. Ook ik werk met mensen die traumatische ervaringen te verwerken hebben, en doe dat via acupunctuur en coaching. Het lijkt me leuk om elkaar te ontmoeten komend weekend en eens kijken of wij elkaar kunnen ondersteunen.

Anna Boender
Anna Boender
6 years ago

Dankjewel Marjan voor je reactie, ja dat lijkt mij een mooi plan. Fijn om te weten dat ik niet de enige ben.. hoe vinden wij elkaar?
Hartelijke groet Anna en tot zaterdag.

Marielle Kolster
Marielle Kolster
6 years ago

Mijn grootste uitdaging is om mijn boodschap helder over te dragen aan mijn toekomstige klanten om daarmee een grotere klantenstroom binnen te halen die echt bij me passen en hoe ik een passieve inkomsten stroom kan genereren.

Marjan Noordhoek
6 years ago

Hallo Marielle,
Ik zit zelf met mijn praktijk voor acupunctuur in een vergelijkbare fase, denk ik. Verder mijn specialisatie voor het voetlicht kunnen brengen om daarmee beter aan te sluiten bij de doelgroep waar ik me op richt. We zouden eens lekker kunnen sparren over onze bedrijven het komende weekend!

Jeroen de Leeuwe
Jeroen de Leeuwe
6 years ago

Mijn grootste uitdaging is om het concept van Recreatiespeelgoed.nl verder vorm te geven, te promoten en verder uit te bouwen. Welke koers gaan we varen, welke strategie is effectief?

Succesvolle mensen maken keuzes. Keuzes die terug te vinden zijn binnen hun onderneming en binnen hun ‘way of life’.
Maken we met Recreatiespeelgoed.nl wel de juiste keuzes?

Daarom wil ik leren van anderen. Geïnspireerd raken door anderen. Delen is immers vermenigvuldigen.
Tijdens de Business Bootcamp verwacht ik collega’s ondernemers tegen te komen die ook willen ‘fine-tunen’, die feedback willen ontvangen.
Graag zie ik jou op 16 of 17 januari. Groet, Jeroen

Marnix de Stigter
6 years ago

Hi Jeroen,

Om een één of andere reden kan ik niet op jullie website komen? Ben wel benieuwd naar wat voor een speelgoed jullie maken.

Groeten!

Marnix

Hanneke van der Werf
6 years ago

Mijn grootste uitdaging van het moment: In contact met de ander helder voelen, weten en communiceren wat ik wel en niet wil.

Als het er staat ziet het er zo simpel uit.

Marjan Noordhoek
6 years ago

Beste Hanneke, ik herken jouw uitdaging helemaal. Ben zelf al voor een groot stuk door dit proces heen en ben momenteel bezig mijn huidige praktijk in acupunctuur verder vorm te geven. Misschien kunnen wij eens sparren het komend weekend?

Marij Clerx
6 years ago

Mijn grootste uitdaging is ondernemers te helpen met hun ondernemingsplan en de besturing van hun eigen bedrijf. Dit kan bij de start zijn van een eigen bedrijf maar ook bij tussentijdse evaluaties.

Anna Boender
Anna Boender
6 years ago
Reply to  Marij Clerx

Dag Marij wat een mooie uitdaging, ik zou graag met jou in contact komen het weekend.
Hartelijke groet Anna

Elisabeth Neutel
6 years ago

Mijn grootste uitdaging die ik aan wil gaan, is om waardevol te gaan netwerken om samen sterker te worden. Om vrouwelijke ondernemers/sprekers tegen te komen die daadwerkelijk een bijzondere bijdrage willen leveren aan het coachingproject True Color Women in Veenendaal. Dus om maar vast in de stemming te komen, kun je mij sociaal vinden onder JustElisabethh (Facebook, Twitter en LinkedIn)

Marjan Noordhoek
6 years ago

Beste Elisabeth, ook voor mij is uitbreiding van mijn netwerk een belangrijk punt. Via acupunctuur begeleid ik mensen die in welke vorm dan ook, bezig zijn om aan zichzelf te werken. Leuk je straks te kunnen ontmoeten en ik voeg je graag toe aan mijn netwerk van gelijkgestemde therapeuten.

Nancy van de Werken
Nancy van de Werken
6 years ago

Mijn grootste uitdaging is uitvinden wat er voor nodig is om een bedrijf succesvol op te starten.

Marjan Noordhoek
6 years ago

Hi Nancy,
ik denk dat dat proces begint met het leren ontdekken van jouw passie. Maar misschien ben je al een fase verder en ben je zaken aan het uitwerken? Ik ben recentelijk gestart met een eigen praktijk voor acupunctuur en ben de eerste fasen dus al door. Misschien kunnen we hierover van gedachten wisselen het komend weekend?

Anna Boender
Anna Boender
6 years ago

Dag Nancy ik sluit mij helemaal bij jou aan en hoop dat we elkaar kunnen inspireren met het opstarten van een eigen bedrijf.

Hubèrt de Groot
6 years ago

Mijn Grootste uitdaging:
Integreren van de kennis en de kennissen. Oude en nieuwe klanten en middelen inzetten om de waarde eruit te halen.
groet Hubèrt

Geeske van Dinter
6 years ago

Mijn grootste uitdaging:

Hoe creëer ik een continue stroom van cliënten.

Suzanne Walsteijn
Suzanne Walsteijn
6 years ago

Mijn grootste uitdaging is mij zo te presenteren dat mijn klanten mij vinden. Opvallen en zichtbaar maken binnen mijn vakgebied.

Reinier Gunneman
6 years ago

Grootste uitdaging: 15-1-2016 eigen fysieke vestiging geopend in exclusief rayon Noord Veluwe. Hoe zorg ik voor een financiëel geslaagd 2016?

Madeleine van der Kooij

Mijn grootste uitdaging voor 2016 is mijn training “bewegen doet leven” op de kaart zetten. Hoe gaan mensen mij vinden. Dat mijn visie klopt en veel mensen kan helpen naar een gezondere levensstijl daar ben ik van overtuigd, maar hoe kom ik aan klanten. Ik heb tot nu toe twee gratis introductie workshops gehad maar daar nog geen klanten uit gekregen.

Marjan Noordhoek
6 years ago

Hoi Madeleine, ik denk dat je de spijker op z’n kop slaat met jouw overtuiging dat veel mensen best wel wat aan een gezondere levensstijl zouden willen werken. Wellicht hebben wij een gemeenschappelijk probleem? Klopt met wat je aanbiedt met de informatie/sfeer van jouw website? Kan je kort maar krachtig verwoorden wat het effect is van jouw training voor individuele klanten? Misschien kunnen wij iets voor elkaar betekenen het komende weekend!

Marjan Noordhoek
6 years ago

hi Madeleine,
Ik denk dat je gelijk hebt dat veel mensen op zoek zijn naar een gezondere levensstijl, op een manier die bij hen past. En dat is dus precies de uitdaging (zowel je jouwe als die van mij!) om goed te verwoorden wat je doet, voor wie en wat het rendement is van jouw training. Klopt wat je zegt met wat je doet, klopt je tekst/sfeer van jouw website met je introductie les? Misschien kunnen we samen het komend weekend eens kijken naar deze uitdaging?

marjan noordhoek
6 years ago

Mijn grootste uitdaging is goed te kunnen verwoorden / beschrijven wat mijn specifieke invalshoek is in mijn behandelingen. Verdere afstemming websiteteksten en ‘sfeer’ website, kort mondeling verwoorden waar ik voor sta. Mijn manier van acupunctuur behandelingen wijken sterk af van de gangbare. Mijn uitdaging is om dit duidelijk te maken aan potentiële klanten.

Willem Boone
6 years ago

Mijn grootste uitdaging is zakelijker worden: een behoorlijk uurtarief durven vragen en daar niet over onderhandelen.

Ik wil in het komende jaar een omslag maken vergeleken met 2015: toen was mijn doel om nadat ik werkeloos geworden was “bezig blijven in mijn vak” of kort door de bocht “van de straat blijven”. Ik had twijfels of dat op mijn 51e zou lukken, maar dat is heel goed gegaan: er bleek veel werk te zijn en er kwam door mijn eigen initiatieven, maar soms ook uit onverwachte hoek veel op me af. Alleen daar zit jammer genoeg wel slecht betaald werk bij, vaak door werkgevers die wel veel klussen hebben. Mijn uitdaging is: hoe vind ik meer klanten die goed betalen en hoe overwin ik mijn koudwatervrees? Ik wil me dit jaar minder bescheiden opstellen, want ik weet dat ik goed in mijn vak ben.

Vanessa Gevers
6 years ago

Mijn grootste uitdaging op dit moment is klanten vinden (ben per 1/1/2016 fulltime ZZPér) en geïnteresseerden zo ver krijgen dat ze mijn prijs betalen.
De investering in kwaliteit van leven is het zeker waard, hoor ik ook van mijn klanten. Helaas, en gelukkig, zijn die na ongeveer 4 weken ‘klaar’ en dan heb ik nieuwe klanten nodig..

Ik ben coach, werk snel en ben daardoor een stuk goedkoper dan een psycholoog en/of ziektetraject, maar hoe laat ik mensen inzien dat voorkomen beter is dan genezen? En dat een psycholoog niet per se beter is voor iemands herstel? Dat mijn coaching en trainingen meerwaarde hebben voor de kwaliteit van het verdere leven van zelf, medewerkers, leerlingen, kinderen, ..

Sandy Hof-Teeuwen
6 years ago

Ik ben Sandy Hof-Teeuwen en werkzaam in mijn praktijk voor natuurlijke innerlijke- en uiterlijke verzorging: PRANA Beauty & Health,, in Hoofddorp.

Ik ben ervan overtuigd dat uiterlijke schoonheid van binnenuit komt. Daarom heb ik mij naast de opleiding voor uiterlijke verzorging ook verdiept in de verzorging van het innerlijk. Zo volgde ik diverse opleidingen voor aromatherapie, massages, bloesemtherapie (bloesem- en edelsteenremedies) en celzouttherapie. Deze kennis heb ik samengevoegd in heerlijke, ontspannende en verzorgende gezichtsbehandelingen met 100% natuurlijke, biologische en dierproefvrije producten.

PRANA Beauty & Health voor:
Gezichtsbehandelingen
Bio beauty
Bloesemremedies
Celzout-therapie

Hanneke Ferwerda
Hanneke Ferwerda
6 years ago

Mijn grootste uitdaging is mij te focussen op succes van mijn eigen onderneming. Er zijn veel dingen die ik doe. Ik wil ze doen vanuit mijn eigen bedrijf of keuze’s gaan maken.
Ik ben gedetacheerd vanuit het Maatschappelijk Werk naar 3 gemeenten waar ik met een team actief ben om inwoners te helpen de basis die ze nodig hebben om te leven gerealiseerd te krijgen.

Ik houd mij bezig met basisinkomen en huisvesting voor iedereen.
Het onmogelijke denk ik waar te maken en dat lukt regelmatig.

Ik wil mijn kwaliteiten in gaan zetten voor mijn eigen onderneming.
In de zomer verhuur ik naast bovenstaande werk kano’s.
Ook probeer ik een groep op te richten waar ik mensen help hun passie te vinden en zich daar op te focussen.