Over jouw uitdaging…

Als je kiest voor het ondernemerschap, kies je niet voor de gemakkelijkste weg…

Op de tweede dag van de Business Bootcamp gaan we dieper in op de vraag WAAROM jij dit pad hebt gekozen. Helderheid over jouw persoonlijke redenen zal je de motivatie geven om door te blijven gaan op het pad naar succes.

Ongeacht in welke fase jij je nu bevindt met jouw bedrijf (start, groei, volwassen, uitbreiding of exit…), je hebt waarschijnlijk wel een of meer uitdagingen die je beletten de voortgang te maken die je wenst.

Op de welkomstpagina vroeg ik je al naar jouw grootste uitdaging, zodat je met meer focus aan de Business Bootcamp kunt beginnen.

Nu wil ik nog een stapje verder gaan, zodat je de oplossingen en kansen die worden aangereikt in de Business Bootcamp nog beter kunt herkennen.

Dus, mijn vraag/opdracht voor jou:

Bij het proberen te overwinnen van jouw grootste uitdaging…

Welke concrete acties heb je ondernomen en/of welke strategieën heb je gevolgd die ONVOLDOENDE voor jou blijken te werken?

Laat me jouw antwoord(en) alsjeblieft weten in het commentaarveld onderaan deze pagina.

(Wees alsjeblieft zo concreet mogelijk, bijvoorbeeld koude acquisitie telefoontjes, e-mails, een nieuw website design, rondvragen in jouw netwerk, nieuwe folders printen, een extern bureau inschakelen, etc. – wat NIET voor jou werkte)

Ik vraag je dit, want hoe meer details ik weet over wat onvoldoende werkte voor jou, hoe beter ik je kan wijzen op (veelgemaakte) fouten en/of alternatieve oplossingen kan bieden en/of effectievere implementatie methoden kan aanreiken, zodat je voortaan WEL de resultaten krijgt die je wenst.

Het is mijn doel om jou in de Business Bootcamp een doorbraak te laten bereiken in de groei van jouw klandizie, inkomen en impact, dus…

… dankjewel dat je mij alvast wilt helpen om jou zo goed mogelijk te ondersteunen.

Ik ben heel benieuwd naar wat je wilt delen in het commentaarveld hieronder.

Op jouw succes,

Nisandeh

PS. Als je het nog niet hebt gedaan, introduceer jezelf op de welkomstpagina en lees ook de introducties van anderen. En als je iemand kunt ondersteunen of een klik ziet, aarzel dan niet om in een directe reactie een inzicht, advies of tip te delen of de ander uit te nodigen voor een kop koffie tijdens een pauze in de Business Bootcamp.

 

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
212 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Nancy Ruijter
5 years ago

Koude acquisitie werkt niet in deze branche. We netwerken daarom veel persoonlijk.

Het komt regelmatig voor dat we tijdens een gesprek tot de conclusie komen dat dit netwerkgesprek weinig oplevert. Ik wil daarom beter inventariseren, maar ook niet te hard of te zakelijk overkomen. De andere persoon kan altijd een ambassadeur zijn.

Aafke Dijkstra
5 years ago

Hoi, dit is mijn 2e Business Bootcamp. Gezien het de laatste is toch ernaar toe. Ook FF en BTS gedaan. Wat heb ik gedaan en levert onvoldoende op: 2 nieuwe websites gemaakt. 2 FB pagina’s, linkedin, netwerken.

Nog geen Blog (ja, ik weet het), visitekaartjes uitdelen. Regelmatig posten op Facebook en LinkedIn. Ik zit in jaarprogramma Marielle van de Vlies. Ik vind focus houden en implementatie erg lastig. ?

Nan Straathof
5 years ago

Ik heb getracht klanten te werven in netwerkborrels, via website, adreslijst kvk maar tot nu toe zonder succes

Malika van Bekkum
5 years ago

Alles volgens het boekje voorbereiden ondernemingsplan, site, alle regeltjes uitzoeken en in m’n eentje alles willen doen. Gevolg: stress, geen netwerk, geen klanten, nauwelijks vindbaar. Zonde tijd, geld en energie

Karin Verbeek
5 years ago

Hallo,
Ik ben Karin Verbeek van Inspiratuur en wil een bedrijf neerzetten in gezonde, natuur- en milieuvriendelijke activiteiten (workshops, wandelingen, natuurbeleving). Ik was redelijk goed begonnen, maar nu zit de klad erin. Blijf hangen in de theorie met weinig daadkracht. Ik weet zeker dat ik nog niet alles geprobeerd heb om mijn bedrijf tot een succes te maken.

Deze Business Bootcamp gaat mij nieuwe inspiratie opleveren en handvatten geven om mijn ideeën om te zetten in duidelijke producten. Ook wil ik leren de juiste media te gebruiken om mijn doelgroep te bereiken.

Jan Raar
5 years ago

Ik ben nog dermate ‘vers’ als starter dat ik nog niet kan aangeven wat er beter kan. Wel valt het me op dat mijn -met Strato zelfgebouwde- website nauwelijks te vinden is in Google.

Ben nu dus ook gestart met zoekmachine optimalisatie, wat een nogal bewerkelijk proces lijkt te zijn. Maar dat geldt natuurlijk ook voor mijn concurrentie! 🙂 ik zie het daarom maar als een mooie manier om me te gaan onderscheiden.

Marian Bosma
5 years ago
Reply to  Jan Raar

Beste Jan,

Ik heb geen ervaring met Strato, maar ik zie op hun website wel dat ze een module/plugin hebben voor SEO. Heb je die al? Vaak is dat een handig tool om al schrijvende aan een pagina of blog een hogere SEO score mee te geven.

Ik heb zelf ervaring met SEO van Yaost in WP en na een pagina of 30 schrijf ik nu zonder moeite een pagina die hoog scoort op de SEO.
Groet, Marian

David Samson
5 years ago

Sieraadontwerp edelsmid maak single pieces kleine kunstwerken van zilver en goud lukt me niet te verkopen mensen vinden het wel heel mooi maar willen t niet kopen

Jeroen Rijkeboer
5 years ago
Reply to  David Samson

Dag David,

Ik was vorig jaar op de TEFAF en ik heb daar ademloos staan kijken naar de fabricage van ik meen een ring met steentjes.
Is het een idee om op zo’n wijze “het verhaal van een ” sieraad te vertellen? Als zo’n filmpje vaak genoeg bekeken wordt kan ik mij voorstellen dat het uiteindelijk vanzelf verkocht wordt.

Met vriendelijke groet,

Jeroen Rijkeboer

Patrick van Kemenade
5 years ago

Regelmatig ‘s-avond en ‘s-nacht een paar uurtjes doorwerken om alles af te krijgen, lijkt in eerste instantie prima te gaan, zeker met een stevig rockconcertje op de achtergrond, maar geeft na een tijdje toch wat bijwerkingen.

Yvonne Grunuveld
5 years ago

Yvonne Grunuveld coaching mediation, sinds 2009 actief met mijn bedrijf. Ik Ik ben wil een frisse herstart maken met mijn bedrijf. Marketing is niet mijn sterkste punt. Ik wil meer actie van mijn kant, als ervaren ondernemer optreden en handelen.

Marcel de Laat
5 years ago

De naam van mijn bedrijf is Direct Infra BV. We zijn een jonge speler met veel ervaring in de markt van het asfaltonderhoud. We onderscheiden ons door daar waar mogelijk groen te denken en te doen. Recyclen / hergebruiken van materialen moeten een positieve bijdrage leveren aan ons gedachtegoed. We beschouwen onze opdrachtgevers (veelal lokale overheden) als partners. We ontzorgen, adviseren en trachten voor hen de werkzaamheden op de, economisch, meest gunstige manier uit te voeren. Voor verdere informatie verwijs ik u graag naar onze informatieve website. We zijn benieuwd naar uw reactie(s),

Marcel de Laat
Direct Infra BV

Jeroen van Buuren
5 years ago

Jeroen van Buuren, al twintig jaar ondernemer, opnieuw aan het beginnen omdat mijn laatste venture niet goed uit is gepakt.
Vind het moeilijk om in de nieuwe media mijn weg te vinden.

Heb website(s), maar weet niet hoe verder. Wel mijn eerste blog geplaatst op mijn website.

Marian Bosma
5 years ago

Beste Jeroen,

Een blog is een goede start, daarmee krijg je een hogere vindbaarheid in Google.
Wat je nog meer kunt doen met dat blog is een post van maken op LinkedIn en delen op de bedrijfspagina van jouw bedrijf op Facebook.
Ik heb even op jouw LinkedIn pagina gekeken en daar zou je per bedrijf een bedrijfspagina kunnen aanmaken. Dat ziet er meteen professioneler uit en dan krijg je in de rechterkolom ook het logo van dat bedrijf te zien. Je hebt al veel klaar, het gaat nu om de finesses.
Succes,
Marian Bosma

Jeroen Rijkeboer
5 years ago

Dag Jeroen,

Ik heb eventjes kort gekeken naar je sites. Uitstekend dat je voor elke soort business een aparte site hebt. Mensen vinden dat nog wel eens vreemd waardoor je klanten mis kunt lopen.
Tips: Op de website jvanb.nl zou ik een andere achtergrond nemen. Het maakt het lezen erg lastig.
Het is lastig om je contactgegevens te vinden. Geef dat een prominentere plek.
Wil je meer tips voor je website kijk dan eventjes op mijn blog.

Met vriendelijke groet,

Jeroen Rijkeboer

Carla Boone
5 years ago

Wat mij t meeste tegenhield is mijn negatieve overtuiging vanuit mijn jeugd dat ik niet goed genoeg ben en dat ik mezelf geen expert mag noemen en dat ik niet groot mag groeien en mezelf klein moet houden. daardoor durf ik me offline en online niet zichtbaar te maken en bedenk dat ik de klanten niet waard ben.
En dan focus houden en de actie blijven nemen.

Mireille van Gorkum
Mireille van Gorkum
5 years ago
Reply to  Carla Boone

oh zeer herkenbaar!

Jeroen Rijkeboer
5 years ago
Reply to  Carla Boone

Zonde dat we naast positieve zaken ook negatieve zaken meenemen vanuit onze jeugd. Prachtig dat je daar mensen mee helpt. Alleen al daarom mag je groot groeien.

Heel veel succes,

Jeroen Rijkeboer

Michiel Lukke
5 years ago
Reply to  Carla Boone

Juiste meditatiepakket. Past binnen eigenmaken van je meest persoonlukke flow. Ben er ook al jaren mee bezig. Er is opwekkende en ontladende meditatie maar die helpt niet om zaken te doorgronden, daar is echt regelmatige zelfreflectie voor nodig. Vele manieren, gebruik intuitie om te selecteren (en zelfs dat proces is trial und error). GeLUK!

Michiel Rave
5 years ago

Ik heb een bedrijfje in online-boekhouden. Hierdoor maak ik vaak gebruik van online applicaties (ik ben overigens 23 jaar, dus opgegroeid met technologie). Het probleem waar ik telkens tegenaan loop, is het feit dat veel mede-ondernemers toch liever vasthouden aan de wat meer traditionele applicaties (e-mail is een voorbeeld).

Wat ik probeer om mensen toch die stap te laten maken:
– duidelijke uitleg geven
– gratis hulp als ze er niet uitkomen met de applicatie
– promoten van de applicaties, door de voordelen uit te leggen

En misschien kunnen ondernemers van hier helpen. Wat moet een ondernemer (ik) doen, om mede-ondernemers toch zover te krijgen om u te laten overstappen naar een nieuwe applicatie? Of wat houdt u tegen om over te stappen op een nieuwe applicatie?

Jeroen van Buuren
5 years ago
Reply to  Michiel Rave

Hallo Michiel,

Ik denk dat het vooral gaat om die mensen te vinden die willen overstappen. Als je moet gaan overtuigen, zit je in discussie en dat werkt nooit.

Fenneke Wortelboer
5 years ago
Reply to  Michiel Rave

Michiel bedrijfje? …….. Maak er maar BEDRIJF van!!!

Jan de Blaeij
Jan de Blaeij
5 years ago

Concrete acties heb ik nooit ondernomen eigenlijk omdat de kennis van hoe je een zaak opzet ontbrak. Steeds dacht ik dat ik de goede vorm niet had maar nu weet ik dat het mij ontbrak aan lef. Gelukkig ben ik nu bezig. Samen met mijn vriendin Donna Hoogstraten hebben we een plan gemaakt en zijn dat nu in de wereld aan het zetten.

Kees Hopman
Kees Hopman
5 years ago

Gebruik maken van intermediairs en hun netwerk. Ook hier geldt dat je eerst een relatie moet opbouwen en een relatie opbouwen kost tijd. (Neem dus voldoende tijd in acht om actief te zaaien.)

Gijandew Jhingoer
5 years ago

Hoi hoi,

Ik ben van start gegaan met Rijleshulp.nl hier kunnen beginnende leerlingen gratis instructiefilms bekijken van lesonderdelen die ze tijdens de rijles krijgen. De website is ook toegankelijk voor rijbewijs bezitters die nog veiliger willen gaan rijden. Ik probeer een zo groot mogelijke groep jongeren te bereiken, maar dat is nog niet gelukt.

Zijn er mogelijkheden om de jongeren gratis te bereiken of moet je investeren op Facebook of Google? Ik wil met de website meer passief inkomsten gaan genereren. Hebben jullie tips voor mij? Wat kan ik nog verbeteren?

Jeroen van Buuren
5 years ago

Hallo Gijandew,

Wauw, wat een werk heb jij verzet.
Het lijkt me dat je op twee benen hinkelt. Misschien goed om hier eens wat verder over te praten in het weekend?

Jeroen Rijkeboer
5 years ago

Dag Gijandew,

Klinkt als een goed plan. Het verdienmodel echter lijkt mij nog wat aangescherpt te worden. Zo zou ik geen reclame-uitingen via Google ads willen doen, maar dat zelf willen beheren. Kijk eens naar de goedkoopste notaris.nl wellicht doe je daar ideeën op.

Ik denk dat het lastig wordt om mensen gratis te trekken naar je site als je niet weet hoe. Wellicht moet je toch eens sparren daarover met iemand.
Je plannen met video’s daarentegen is wel een goede start. Plaats ze dan wel in je eigen YouTube-kanaal. Via dat medium komen mensen dan ook op je films terecht. Sluit dus vooral af met je website in beeld (niet onder in beeld ivm mogelijke reclame).
En mijn laatste tip is, start een blog. Dat vergroot de vindbaarheid en vergroot de loyaliteit van huidige bezoekers.

Met vriendelijke groet en veel succes,

Jeroen Rijkeboer

Donna Hoogstraaten
5 years ago

Ik heb mijn doelen voor dit jaar omschreven.
Ik ben er dagelijks mee bezig , ondanks dat lijkt het er op dit moment op dat ik ze niet ga halen.
Ik voel dat ik er stress van begin te krijgen.

Ik wil bv. elke 2 weken blogs schrijven…ik deed dat dit jaar 2 keer
Ik wil Facebook elke week gebruiken…. ik doe dat soms een paar weken en dan komt er weer IETS tussen
Ik wil een bepaalde omzet halen…..ik ga vooruit maar heb nog lang niet wat mijn doel is.
Wellicht vanwege bovenstaande twee punten.

Focus en planning zal het belangrijkste probleem zijn

Anneke van der Sar - van Vliet

Folders, flyers of een stukje in een plaatselijke krant hebben mij niet meer cliënten opgeleverd.
Gratis pilots bij bedrijven werkten voor mij ook niet.
Dus ben ik op zoek naar wat wel werkt maar wil daarbij wel dicht bij mijzelf blijven.
Ik ga binnenkort een tweede praktijk starten en wil daarbij meer fundament en specie hebben om te bouwen.

Eric Hol
5 years ago

Koude acquisitie per telefoon, een website met veel uitleg en productbladen en massamailing levert ons helemaal niets op.

Vera uit de Weerd
5 years ago
Reply to  Eric Hol

Ja dit herken ik ook. Heel moeilijk om mbv koude acquisitie nieuwe opdrachten te werven.

Jeroen Rijkeboer
5 years ago
Reply to  Eric Hol

Mag ik weten hoe jullie dat aangepakt hebben? Ik zit er namelijk zelf sterk aan te denken dat te proberen.
Met jullie input zou ik dan zelf een gespreksscript kunnen maken om dat te doen.

Met vriendelijke groet en bij voorbaat dank,

Jeroen Rijkeboer

Jorge Ober
5 years ago
Reply to  Eric Hol

Beste Eric,

Zakelijke (b2b) verkoop is al zo’n 8 jaar mijn “thuismarkt”… Ben benieuwd hoe ik jou zou kunnen helpen jezelf effectief bij jouw doelgroep binnen te krijgen.

Wellicht goed om elkaar tijdens een pauzemoment te spreken?

Mijn nr; 06 50816503

Groeten,

Jorge Ober
NXT Sales

Peter van den Boom
5 years ago

Mijn grootste uitdaging is voortgang te maken en de overtuiging/vertrouwen te vinden die nodig is om mezelf met mijn bedrijfsidee goed te kunnen verkopen aan klanten.

Vera uit de Weerd
5 years ago

Ja, herkenbaar! Ik hoop dat Nisandeh hier veel aandacht aan gaat geven.

Paula van Ginkel
5 years ago

Hallo,

Wat ik al heb gedaan is:
Een website schrijven en ontwerpen voor mezelf, ook heb ik visitekaartjes ontworpen en ik ben bij een paar netwerkbijeenkomsten geweest. Ik heb een Facebookpagina voor mijn bedrijf (waar ik eerlijk gezegd de laatste periode niet zo actief mee ben), ik schrijf gedichten en inspiratiekaartjes, ik heb ook een enkel verhaal en blogartikel online gezet.
Ik heb een NLP opleiding gedaan.
Ik heb geoefend met coachen, NLP en Reiki

Ik heb plannen om online coachingspakketten aan te bieden en nieuwsbrieven te schrijven, ik weet alleen nog niet hoe ik dat ga aanpakken.
Het lijkt me fijn als een online coachingsprogramma werkt en dat dit me ook de ruimte geeft om mensen te kunnen helpen zonder dat er een druk van geld verdienen op ligt.

Ik begin net en op dit moment heb ik proefcliënten/ zoek ik naar meer proefcliënten en doe ik vrijwilligerswerk: deels op een paardenstal en deels in de kerk waar ik o.a. jongere mensen begeleid en een luisterend oor bied.

Wat ik lastig vind is het vinden van rust en ruimte voor mezelf in de dingen die ik allemaal wil doen. Op dit moment wisselen actieve en minder actieve weken elkaar af.

Ik vind het ook lastig om me te focussen op geld verdienen.
Daarnaast begin ik vanuit een Wajong positie en ik heb weinig inzicht in hoe ik geld kan verdienen vanuit de positie dat ik dat nog niet heb.

Vanja Opsteeg-Wentink
5 years ago

Beste Paula, Graag zou ik je ontmoeten dit weekend, want misschien heb je iets aan het werk dat ik doen. Je kunt me bereiken op 06-49778623
Ik heb truwens geen idee hoe je de reacties op je posts kunt lezen….ik hoop jij wel. ZOu je me dat willen laten weten? Groetjes, Vanja

Vanja Wierenga
5 years ago

Wat voor mij niet werkt zijn dure advertenties plaatsen, manusje-van-alles zijn (dus niks uitbesteden), op markten of beurzen staan, kortingsacties of 2 voor de prijs van 1 aanbiedingen geven.

Ik ben als 15 jaar homeopaat en heb ook al zo lang een eigen praktijk. Door aanpassingen in het zorgstelsel in 2006 is het sindsdien erg op en neer gegaan qua aanloop van nieuwe patiënten. Hierdoor ben ik voorzichtiger geworden en heb ik er weer ander werk naast aangenomen om meer zekerheid te genereren, omdat we een gezin hebben met de nodige vaste lasten. Het laatste half jaar trekt het dusdanig aan dat ik er iemand bij heb genomen, maar ik durf er niet op te vertrouwen dat het zo goed blijft gaan en mijn andere baan op te zeggen; als minister Schippers weer aan het zorgstelsel gaat prutsen kan dat betekenen dat de praktijk leegloopt (ik spreek uit ervaring). Ik laat me dus leiden door ANGST en iemand anders.

Daarom heb ik besloten meer passief inkomen te willen genereren door mijn homeopathische EHBO cursussen online aan te bieden in het Nederlands en Engels. Graag wil ik weten hoe ik dat het beste aan kan pakken. Ik hoop dat te leren tijdens deze Business Bootcamp.

Jitske Lochtenberg
Jitske Lochtenberg
5 years ago

– Gesproken met mede trainers en coaches.
– Enquête verstuurt aan doelgroep
– gesprekken met doelgroep
– concurrentie analyse
– content aan het verzamelen voor social strategie
– aangemeld voor coachingsopleiding

Fenneke Wortelboer
5 years ago

Al heel veel voorbereidingen heb ik gedaan. Mailinglist gemaakt, recommandations, missie, visie, marketing, filmpjes, producten ontwikkelt, de functies waaraan mijn website moet gaan voldoen enz.
Maar nu moet het omgezet worden in de praktijk.

Daar heb ik hulp bij nodig. Iemand die met marketingkennis de eenvoudige technische handelingen uitvoert hoe eenvoudig dat ook lijkt.

De hoe vragen dus! Hoe doe je dat technisch achter de schermen.
Loop al behoorlijk vast als ik een externe schijf wil gebruiken voor het over zetten van filmpjes.

Klinkt heel gemakkelijk, maar lukt mij nog steeds niet, ik verzuip erin. De praktische dingen dus.

Simone Hiemstra | assisteermij.nl
Simone Hiemstra | assisteermij.nl
5 years ago

Beste Fenneke,

Een mooi bedrijf heb je! Jouw hulpvraag kan volgens mij goed beantwoord worden door een (technische) VA (virtueel assistent). Laat haar (of hem) de technische kant uitvoeren op de meest efficiënte manier zodat jij je kan richten op jouw bedrijf en jouw passie. Ik lees dat je genoeg content hebt een VA kan er echt voor zorgen dat je bedrijf gaat groeien. Wil je meer weten? Prima om elkaar te ontmoeten de 25 of 26e!

Ronald Breebaart
5 years ago

Goedenmiddag,

Wat voor mij NIET werkte zijn:
– inkoop voor geïnventariseerde afspraken
– Advertentie in regionaal maandblad
– Leadwebsites
– Zelf flyers bezorgen in eigen en naburige woonwijken
– Ook online aanwezigheid op social media heeft nog niet tot nieuwe klanten geleidt.

Satrina Wilske
5 years ago

Ik vind het moeilijk om koude acquisitie te doen. Ik ben gelukkig erg overtuigend op het moment dat ik met een gesprekspartner in een dialoog kom, maar de stap daarvoor pak ik tot nu toe niet echt op.

Daarom probeer ik via social media zichtbaarheid te creëren en dat werkt, maar qua tempo is dat langzamer.

Dus: ruimte vragen voor mijn verhaal is een grote uitdaging als ik niet weet wie de ander is. Tevens vind ik het nog moeilijk om voldoende geld te vragen voor mijn toegevoegde waarde.

Arjan Luemes
5 years ago

Ik wil ook veel zelf doen, uitbesteden vind ik moeilijk want misschien zie ik dit te vaak als ‘zwakte’. Daarbij speelt ook een rol dat ik altijd overal interesse in heb en mij dus ook wel zeker wil verdiepen, wanneer ik hier te lang mee doorga kan het frustrerend worden en erg demotiverend werken.

Angelique Wittenbernds-Rath

In het afgelopen jaar ben ik naar veel netwerkbijeenkomsten geweest. Ik heb geadverteerd via FB, 0 reacties, ik heb mailings rondgestuurd, 0 reacties.
Ook ben ik bij bijeenkomsten geweest waar mijn doelgroep komt, geen respons. Lid geworden van opdracht sites, me ingeschreven bij een site voor coaches.

Coby Langendijk
5 years ago

Het doel van mijn ondernemerschap is waarde toevoegen, als Business partner op het snijvlak van HR en organisatie.
Daarvoor heb ik het volgende ondernomen:
inmiddels een website gemaakt, nagedacht over de visie bij mijn adviesrol en de ondersteuning die ik kan bieden, visitekaartjes gemaakt, verbinding met franchise organisatie gezocht, netwerkcontacten gelegd en onderhouden,
en desondanks nog onvoldoende zelfvertrouwen om de eerste contacten gericht op acquisitie aan te gaan…..

Marian Bosma
5 years ago

De klanten die ik zoek, moeten nog een aantal drempels over. Ze moeten weten dat diabetes type 2 omkeerbaar is en ze moeten het zelf ook willen. Dat maakt het rechtstreeks benaderen van potentiële klanten lastig.

Wat niet werkte: de klanten vinden via andere zorgverleners, via anderen die in hun netwerk kijken, via netwerkborrels en lezingen geven in buurthuizen.

Ik heb het gevoel dat de klanten mij moeten gaan vinden, dat ik luid en duidelijk vindbaar moet zijn. Dat ze even aan mij mogen proeven (nu al: Facebook pagina en een nieuwsbrief voor geinteresseerden) voordat ze een besluit nemen om klant te worden.

Angelique Wittenbernds

Sinds januari heb ik de volgende acties ondernomen die niet tot directe resultaten hebben geleid:
– adverteren op FB
– Flyeren
– netwerken
– trainingen volgen
-persbericht
– blogs schrijven
-LinkedIn abonnement
-div. abonnementen bij opdracht sites

Michael Woudstra
5 years ago

Wat niet werkte was Facebook en LinkedIn. Website werkt wel, maar levert niet genoeg klanten op. Flyers ook weinig resultaat. Het probleem ben ik. Ik vind het moeilijk om stappen te zetten en weet niet zo goed welke.

Andriette Nommensen
5 years ago

Oog voor mens en wereld dat is mijn passie en die oefen ik ook uit.
Ik werk als ervarings- en lichaamsgericht therapeut voor twintigers die zichzelf tegenkomen in het werkzame leven of al tijdens hun studie en die bereid zijn hun patronen te onderzoeken.

Voor mijn bijdrage aan de wereld focus ik mij op betere arbeidsomstandigheden in de kledingindustrie in Azië. Mijn presentatie, ook online staat nog in de steigers met als goede reden dat ik tot nog toe de hele tijd aan het werk ben.

Speciaal voor mij is dat ik samen met mijn 17 jarige zoon Thijs naar de Business Bootcamp ga. Hij ontwikkelt zich tot een illusionist/goochelaar. Nu hij gevraagd wordt voor klussen is het hoog tijd voor wat ondernemingslessen. Wij hebben er zin in!

Robert Ilbrink
Robert Ilbrink
5 years ago

Wat bij mij wel heeft gewerkt: Boek schrijven (over de cultuuromslag die nodig is om echt gezond LEAN te werken, zodat de medewerkers met plezier naar het werk gaan, ze ècht een bijdrage kunnen leveren en ze het bedrijf gezond maken en laten groeien) en daar dan een voordracht over houden.

Wat niet werkte: bloggen, bellen, LinkedIn, netwerkavonden. Waarom werkt dat niet? Omdat je vaak te weinig tijd krijgt om uit te leggen dat voor ècht LEAN veel meer (o.a. respect, ruimte om te experimenteren, vertrouwen, omdenken en bescheidenheid) nodig is dan alleen het aanleren van wat tools en begrippen terwijl de (angst)cultuur en aansturing hetzelfde blijft. Wat overigens ook werkte: introducties via het persoonlijke netwerk.

Tim Binnendijk
5 years ago

Goedendag,
Enkele jaren geleden ben ik mijn eigen instituut voor meten en trainen gestart. Door middel van nieuwe, vooruitstrevende methodes en therapieën uit binnen- en buitenland help ik mensen met het verminderen van lichamelijke- en vermoeidheidsklachten, bevorderen van (sport)prestaties en leer ik hen hoe zij in het vervolg zelf voor een goede gezondheid kunnen zorgen.
Omdat de door mij toegepaste methodes niet onder de reguliere gezondheidszorg vallen, worden ze niet vergoed door de zorgverzekeraars. Hier ligt vooral mijn vraag, want hoe promoot ik gezondheidszorg die mensen zelf moeten betalen?
Ik heb in de afgelopen jaren veel geprobeerd:
– Flyeren
– Promotie op beurzen en een sportevenement
– Aanbieding via Vakantieveilingen
– Facebook, LinkedIn en Twitter
– Stoepbord met reclameposter
– Website
– Organiseren van lezingen met gastspreekster Stans van der Poel
– Artikelen in lokale kranten

Sommige van bovengenoemde probeersels brachten mensen naar de praktijk, andere waren minder effectief. Naast het promoten wil ik de mensen na een meting ook terugzien, dus vast kunnen houden. Ik hoop tijdens het Business Bootcamp meer inzicht en handvatten te krijgen om mijn instituut veel beter te kunnen laten lopen en zo veel meer mensen beter te kunnen maken.
Hartelijke groet,
Tim Binnendijk

Suzie Roelofs
5 years ago

Wat bij mij wel heeft gewerkt is in min persoonlijke netwerk praten over wat ik doe. Daarna heb ik cliënten via mond tot mond reclame gekregen.

Wat niet heft gewerkt is netwerkbijeenkomsten, FB, LinkedIn en de website op zich (wel handig als iemand al van je hebt gehoord maar heb geen cliënten gehad waar de website eerste contact was). Maar ik weet ook dat ik niet echt mijn best heb gedaan met deze methodes omdat ik het lastig vind om mijn diensten te verkopen.

Anushka Bharos
5 years ago

Zelf denk ik dat mijn diensten die ik aan te bieden heb, te cultuurgericht is. Alhoewel ik al redelijk opdrachtjes mee binnengehaald hebt, wil ik hier toch verandering aan brengen. Mijn site trekt nog niet veel bezoekers, ik ben nog steeds startfase, maar heb al natuurlijk flink gepromoot dmv flyers, beurzen, visitekaarten, social media en presentaties.

Wat dat betreft weinig resultaat. Dus ben op dit mezelf aan het promoten door solo performances en door presentaties te houden, daar krijg ik wel zeer goede reacties op. Helaas nog geen goede filmpjes/foto’s op site, maar dat komt eraan. Maar heb nog andere plannen erbij voor de toekomst, daarom kom ik naar jullie!!!

Jan Boesten
5 years ago
Reply to  Anushka Bharos

Hoi Anushka,

Als je nog op zoek bent naar stijlvolle films nodig ik je uit om mijn site te bekijken.
Mijn bedrijf heet Introducing Gallery. Ik realiseer filmportretten van ondernemers waarin ik hun passie en bevlogenheid in beeld breng.

En let wel! er zijn meerdere filmmakers op de Business Bootcamp. Probeer er met een aantal te contacten en kijk welke stijl zij hebben (en soms ook welk prijskaartje).

Shop net zo lang tot je iemand vind die bij je past en laat een goeie film maken.
Plaatst die op een top site en je kunt er echt je voordeel mee doen.
Succes, Jan

Hennie Visscher
5 years ago

Ik heb een goede website, Facebook, ik doe offertes uit via Offerti en ben aangesloten bij CoachingNederland, een samenwerkingsverband van coaches, waar ik soms een opdracht van krijg. Verder ben ik langs bedrijven geweest om informatie af te geven. Ik laat mijn gezicht vaak zien op ondernemersbijeenkomsten, gemeentelijke commissies e.d. Maar daar kent men mij vooral van mijn B&B-bedrijf die ik al tien jaar heb.

Nanouk van Eijk
Nanouk van Eijk
5 years ago

Wat mij vooral NIET helpt is ‘het alleen doen’. Als er iets niet goed is gegaan, of juist wel, is het fijn om te sparren met anderen over jouw aanpak.

Annuska Bos
Annuska Bos
5 years ago

Ik heb nog niet zoveel gedaan aan Facebook en LinkedIn, weet ook niet zo goed hoe ik dat het beste kan doen. Hoop ik te leren tijdens de Business Bootcamp.

Jeroen Rijkeboer
5 years ago
Reply to  Annuska Bos

Dag Annuska,

Qua LinkedIn zou je bijvoorbeeld kunnen bloggen via LinkedIn pulse. Bloggen is sowieso heel goed voor je vindbaarheid mits je het een beetje goed aanpakt.
Zelf blog ik op zowel mijn website als op LinkedIn pulse omdat ik op beiden een andere doelgroep heb.
De blogs verschillen dan ook wel wat.

Groet en veel succes/plezier op de Business Bootcamp,

Jeroen Rijkeboer
JXR SEM

Jaap Kleinstapel
5 years ago

Personal trainer waarvan de mond tot mond reclame het beste werkt. Heb een website, Facebook-pagina etc. Maar dat kan meer opleveren. Ik ben benieuwd naar wat ik meer kan doen om tot mijn doelgroep te komen.

Bo Belkabli
Bo Belkabli
5 years ago

Na een enerverende coaching heb ik mijzelf hervonden, op aanraden van een bekende mijzelf ingeschreven voor de Business Bootcamp. Heb er zin in !

Leida Franse
5 years ago

Hallo,

ik ben Leida Franse en ga per 1-7-2016 aan de slag als echtscheidingscoach. In 2013 heb ik mijn Mediation diploma gehaald, en nu de verdiepingsslag naar echtscheidingscoach.
Ik heb er zin in! En ja mijn grootste vraag is waar vind ik mijn klanten of misschien beter gezegd, hoe vinden mijn klanten mij?
mijn doelgroep is mensen die gaan scheiden en er samen goed uit willen komen. Daarbij kan ik ze helpen en de weg wijzen in het labyrint van formulieren en beslissingen.

Ja Facebook, visitekaartjes, flyers, netwerk, en een nieuwe website, die zijn gereed of er wordt aan gewerkt. Maar toch: wat zijn voor mij goede marketing instrumenten en hoe zet ik die effectief in. Ik hoop in de Business Bootcamp daar handvatten voor te vinden. Wie ik wil ontmoeten? echtscheidingscoaches / mediators / coaches om ervaringen en ideeën te delen.

Ik benieuwd naar jouw reactie!

Jacqueline Overdevest
5 years ago

Heel simpel denk ik, wij zijn te ver in onze ontwikkelingen voor de traditionele paardenwereld. Bij paardrijden gaat het om voelen; wat doet mijn paard, hoe moet ik hierop op de juiste manier reageren om tóch dat te krijgen wat ik van mijn paard vraag.

Als wij aan een ruiter, ongeacht welk niveau hij rijdt vraagt: “Voel je je zitbeenknobbels”? Dan zijn ze niet in staat om ze te voelen, terwijl ze weten waar ze zitten! Het is de basis van het paardrijden!! Als je je zitbeenknobbels niet kan gebruiken, vergeet het dan maar! In ons vak draait veel om fysiek voelen en de meeste mensen kunnen dat niet meer.

Layana Mokoginta
5 years ago

Onze grootste uitdaging is ons te focussen op acquisitie. Vandaar dat ik me heb ingeschreven voor deze Business Bootcamp – wil graag opnieuw leren te acquireren.

Ik heb eerder al een eigen pr-bureau gehad (bijna 10 jaar) en mijn compagnon was hiervoor zeven jaar free-lancer/interim pr-adviseur. We hebben beiden veel ervaring en een groot eigen netwerk waar we ook nog steeds voor en mee werken.

We hebben onze bedrijven echter stop gezet omdat we allebei toe waren aan een nieuwe boost, grenzen opzoeken en tegen de stroom in een bureau te beginnen dat werk kan bieden aan ca. 5 mensen. Via-via werkt voor ons goed – maar we willen ook graag voor organisaties buiten onze huidige scope werken.

We hebben bepaald voor welke organisatie we graag zouden willen werken en wie we daar moeten benaderen. We hebben onze diensten onder de loep genomen en vertalen deze as we speak naar nieuwe (deel)producten en diensten. We doen van alles, behalve de telefoon pakken en bellen. Pitchen en presenteren gaat altijd prima- maar daarvoor moet je natuurlijk wel eerst een afspraak zien te regelen.

Is dit herkenbaar? Hoe pakken jullie acquisitie aan? Specifieke training gevolgd? Anderen ingeschakeld? Ben heel benieuwd!

Jeroen Rijkeboer
5 years ago

Ik maak procentueel een mooie groei door, maar ik heb nog steeds te veel tijd over. Dus ik ben niet zo tevreden, mijn vrouw wel. ^^
Netwerkborrels hebben beperkt gewerkt. Wat met name goed werkt voor mij is mond-tot-mond reclame. Dat betekent je werk heel goed doen, maar dat wil ik toch al als bedrijf en persoon. Voordeel is dat je prachtig binnen komt, nadeel is dat het erg traag groeit als je qua klanten niet een goede massa hebt.

Als doel heb ik staan “koude acquisitie”. Daar hik ik alleen nog tegen aan, want ik weet niet goed hoe ik dat aan moet pakken.
Als iemand tips heeft dan hoor ik die graag. Over hoe het wel moet, maar ook over hoe het niet moet.

Met vriendelijke groet,

Jeroen Rijkeboer

Janneke
5 years ago

Mijn grootste uitdaging is tijd maken en houden voor PR- acties en welke acties dan? Nu al eens lezingen en workshops gegeven, maar de opkomst is soms matig.
Hoe bereik ik de ouders en hoe krijg ik bekendheid over wat ik kan bieden?!

De mond- tot – mond reclame doet zijn werk goed, maar hoe zorg ik ervoor dat ook als er even geen mond op mond reclame is toch nieuwe kinderen aangemeld blijven?

Ik ben kinderergotherapeut, heb twee praktijklocaties en zie op die beide locaties dus kinderen met alledaagse problemen. Hierbij kun je denken aan kinderen die een slecht te lezen handschrift hebben, maar ook kinderen die erg snel afgeleid zijn of juist kinderen die afhankelijk zijn van hulpmiddelen. Hiervoor regel ik de aanvraag en zorg ik dat er geschikte hulpmiddelen komen.
Naast de beide locaties kom ik ook bij de mensen thuis en op veel scholen.

Mijn uitdaging zit hem in het bereiken van de ouders van de kinderen met een hulpvraag, de onbekendheid van het beroep ( en de vergoedingen van de zorgverzekering) en wat is de meeste geschikte PR- actie om uiteindelijk meer kinderen te kunnen begeleiden.

Ik hoop hier meer handvatten en tools voor te krijgen tijdens de Business Bootcamp, dus tot dan!

Sophie Verheij
5 years ago

Ik heb besloten dat ik per september volledig voor mijn praktijk ga. Mijn andere werk zeg ik op. Ik verander nu mijn mindset. Ik neem acties die ik nog niet gedurfd heb. Ik merk dat er nu van alles gaat stromen. Dit is het begin. Ik kan nog veel doen. En ik wil in juli en augustus daar al resultaat van zien.
Ik ben een nieuw leven gestart.

Yvonne Dalemans
5 years ago

Sinds een half jaar ben ik actief als paardencoach. Klanten vinden mij via de website, FB, koude acquisitie, workshops etc.
Ik ben ervan overtuigd dat dit optimaler kan en ben zeer benieuwd naar de Business Bootcamp.

Dorien de Wit
5 years ago

Mijn naam is Dorien de Wit en mijn bedrijf heet Vitaal Consulting. Ik ben bedrijfsadviseur Vitaliteit ofwel Duurzame Inzetbaarheid en help bedrijven vita(a)ler te worden om zo verzuimkosten te verlagen, productiviteit te laten stijgen en gemotiveerde en betrokken medewerkers te hebben. Mijzelf verkopen blijf ik de grootste uitdaging vinden.

Wat is nu mijn toegevoegde waarde precies? Ik weet dat ik een goede achtergrond heb, zowel theorie als praktijk en heb mij goed voorbereid op deze stap. Ik heb het zelfstandig ondernemerschap altijd geambieerd en heb mijn passie in mijn werk gevonden, maar toch durf ik niet te acquireren.

Ik ben naar diverse netwerkbijeenkomsten geweest om te oefenen. Maar ik vind het lastig om mezelf dan goed neer te zetten. En dan ga ik met een rotgevoel weg, waardoor de onzekerheid alleen maar toeneemt!

Jeroen van Buuren
5 years ago
Reply to  Dorien de Wit

Hallo Dorien,

Je eerste zin is een mooie pitch. Jezelf neerzetten is altijd lastig. Wat ik ben gaan inzien is dat het niet aan mij ligt dat iemand een product niet nodig heeft. Dan hoef ik me ook niet onzeker te voelen.
Spreek je graag op de Business Bootcamp.

Jorge Ober
5 years ago
Reply to  Dorien de Wit

Beste Dorien,

Zakelijke (b2b) verkoop is al zo’n 8 jaar mijn “thuismarkt”… Pitchen en presenteren is zeker uitdagend en belangrijk in het vinden en binnenhalen van klanten.

Ben benieuwd hoe ik jou zou kunnen helpen jezelf effectief bij jouw doelgroep binnen te krijgen.

Wellicht goed om elkaar tijdens een pauzemoment te spreken?

Mijn nr; 06 50816503

Groeten,

Jorge Ober
NXT Sales