Tips voor adverteren: 5 manieren om adverteren voor je te laten werken.

Door te adverteren laat je je business zien aan de wereld. Van gedrukte media zoals tijdschriften, kranten tot televisie- of radiospots; door te adverteren word je zichtbaar voor potentiële klanten. Niet alle advertenties zijn even goed – je input en keuzes bepalen of je advertentie middelmatig of spectaculair wordt. Volg de onderstaande tips voor adverteren om ervoor te zorgen dat je business zo goed en effectief mogelijk voor de dag komt.

1)      Onderzoek alle mogelijke media. Sluit niets uit vanwege ideeën die je hebt. Vraag mensen naar hun mening, vraag prijzen op en onderzoek je opties. Niet elk medium is geschikt voor elke business, maar soms is uitproberen de enige manier om erachter te komen of iets werkt.

2)      Plaats je advertenties daar waar je klanten zijn. Wil je vrouwen bereiken? Adverteer in supermarkten, kapsalons en spa’s, en restaurants – bedenk waar vrouwen zich bevinden, wanneer ze daar zijn en wat ze daar doen. Positioneer dan je advertentie om hun interesse te wekken. Onderzoek meer tips voor adverteren die specifiek zijn voor je doelgroep.

3)      Onthoud dat mensen een zeer korte aandachtsspanning hebben. Grijp hun aandacht door iets opmerkelijks. De beste advertentie is die advertentie die opvalt en die ervoor zorgt dat ze stoppen om je advertentie te lezen of te bekijken. Onderzoek meer tips voor adverteren voor de specifieke media waarin je geïnteresseerd bent. Als je een televisiespot wilt plaatsen is het handig op te gaan letten op de reclames in plaats van weg te zappen – voor gratis ideeën.

4)      Voor wat betref gedrukte advertenties, zorg dat het er uit ziet als een artikel. Geef de lezer informatie, leer hen iets of daag hen uit. Ze zullen een advertentie eerder overslaan dan iets dat eruit ziet als een deel van de betreffende uitgave. Onderzoek meer tips voor adverteren door terug te bladeren in je favoriete tijdschriften en scheur de advertenties die je aanspreken eruit. Bekijk wat je leuk vindt aan deze advertenties en implementeer dit in je eigen campagne.

5)      Onderschat mond tot mond reclame of PR als vorm van advertentie niet. Ondanks dat je er niet naar op zoek gaat en er niet voor hoeft te betalen, kan het uiterst effectief werken. Vind manieren om een verhaal te vertellen. Met deze techniek houd je je publiek geïnteresseerd en blijven mensen praten over je business of product.

Adverteren is een kunstvorm die voortdurend verandert. Volg deze tips voor adverteren om de kwaliteit van je advertenties ver boven die van je concurrenten uit te tillen.

Dit zijn mijn 5 tips om ervoor te zorgen dat een advertentie voor je gaat werken.
Ik weet zeker dat er nog veel meer goeie tips zijn, dus nu is de beurt aan jou.

Wat zijn jouw beste tip voor adverteren?

Plaats een comment hieronder om jouw tips te delen met mij en de andere lezers.

En neem dan de tijd om de tips van anderen te lezen, om nieuwe ideeën op te doen.

Op jouw succes,

PS. het comment dat de meeste duimpjes kreeg in de blog post ‘Je doelgroep bepalen’ is Ellen Scholten! Gefeliciteerd Ellen, je ontvangt de gratis dvd ‘Elements of Succes’.

23
Leave a Reply

avatar
22 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
21 Comment authors
Kelly StroetJoost SchutteJeroen MeijerinkAlexMaurice van Baaren Recent comment authors
  Subscribe  
nieuwste oudste meest gestemd
Laat het mij weten wanneer er
Alex
Gast
Alex

Vermeldt altijd je adres of website. Stel je hebt de aandacht getrokken van een potentiele klant laat ze dan niet raden waar ze heen moeten. Duidelijkheid voor alles.

Esther Molenaar
Gast

Bij mond tot mond reclame is het belangrijk dat je waarde levert of hebt geleverd. Een klant moet een ervaring/ gevoel hebben bij jou en bij jouw product. Dat is immers de basis voor mond tot mond: de ervaring van de klant.

Zorg er dus voor dat die ervaring ZEER positief is.

Sturing Optiek
Gast

Adverteer ook op momenten dat het erg druk is. Als een advertentie 10% meer genereert, dan levert dat in drukkere periodes meer op dan in rustiger periodes.

Corrie Oppeneer
Gast

Zorg dat je onderscheidend vermogen zeer overtuigend in de advertentie naar voren komt en maak duidelijk dat jij de oplossing bent voor het probleem van de lezer.

Tania Keijer
Gast

Onderzoek heeft uitgewezen dat een potentiële klant gemiddeld 3x met een bepaalde vorm van reklame geconfronteerd moet zijn geweest voordat ze een positieve beslissing nemen richting jouw product. Dus mocht je bv een folder rondsturen, laat het dan dusdanig opvallen dat ze het bewaren en er later nog eens naar kunnen kijken. Of als je een advertentie plaats in een tijdschrift of krant, zorg dan ook weer dat je opvalt en plaats dit dan 2 of 3 keer achter elkaar zodat mensen denken: oh ja, die heb ik eerder gezien, toch maar even kijken wat het precies is. Maak ze… Lees verder »

Marco Boersma
Gast

Focus op het opbouwen van een mailinglijst, dan hoef je nooit meer te adverteren.

Amalia Arrindell
Gast

Laat je klanten duidelijk weten wat ze van jou product of dienst kunnen verwachten. Kort, bondig en to the point.

Marco Boersma
Gast

Zorg altijd voor een Call-To-Action.
En maak de opbrengst meetbaar (ROI)

Ron
Gast
Ron

Zorg er altijd voor dat je advertentie overzichtelijk is en orgineel. Het moet de lezer verassen, zodat hij denkt: “heey, die moet ik even lezen!”

Maurice van Baaren
Gast

Meten is weten!

Zorg dat je het resultaat van acties bijhoudt. Alleen op die manier kun je leren en bijsturen. Het is een continu proces.

Marcel Kortekaas
Gast
Marcel Kortekaas

Advertenties hoeven niet mooi te zijn. Ze moeten verkopen dwz aanzetten tot directe actie van de klant/prospect. Dwing dat af door tijdelijke acties en/of extra’s.

Mooie advertenties plaats je alleen voor je ego.

André
Gast

Herhaling, herhaling, herhaling. Oftewel laat sporen na door op allerlei fronten je naam op te laten duiken. Inhoudelijk adverteren komt voor mij ná naamsbekendheid-vertrouwdheid. Sponsor dat c team met shirtjes…geef de toeschouwers dat petje…

Leon Romeyn
Gast

Zorg dat je echt iets nieuws te vertellen hebt en maak dan een kort en goed persbericht. Echt nieuws wordt relatief snel opgepakt door de – vaak overbelaste – redacties van lokale en regionale kranten, huis-aan-huisbladen en diverse vak- en branchebladen. Het ‘adverteren’ kost je dan nauwelijks geld (misschien persbericht laten maken ) en je krijgt echte redactionele aandacht. Als je goed je best doet met echt nieuws kan er zelfs nog een foto of ander beeld bij worden geplaatst. Voor de landelijke media (ook RTV) moet je nog iets meer je best doen; zeker wanneer je positief nieuws hebt… Lees verder »

Karin van Toor
Gast
Karin van Toor

Bij mij, Pianoschool van Toor, werkt mond-tot-mond reclame toch het best. Tegenwoordig vraag ik mijn leerlingen ook om het anderen te zeggen als ze zeggen zo blij of tevreden met mij zijn.

Ook mogen ze altijd iemand meenemen, wanneer die graag eens wil kijken hoe het er hier aan toe gaat.

Wanneer er een evenement heeft plaats gevonden, binnenkort een leerlingenconcert, dan plaats ik een redactioneel stukje in de plaatselijke kranten. Dit werkt al jaren naar tevredenheid. Nu ga ik op zoek naar leerlingen die nog meer ambitie hebben en denk over een manier om hen te bereiken.

Met een muzikale groet,
Karin

Paul van Aarle
Gast

Adverteren. Voor mij echt onbekend terrein. Ik betrapte mezelf zojuist op een onbewuste overtuiging dat adverteren ten eertste heel veel geld kost en ten tweede niets oplevert.

Waar die overtuiging vandaan komt weet ik niet, maar misschien moet ik me eens afvragen waarom het nog steeds overal zoveel gebeurt… 🙂

Leon Romeyn
Gast

Zoek nieuwe, opvallende en verrassende locaties om te adverteren. Wat dacht je van de strook onder of boven de kentekenplaat van je auto. Laat stickers maken bij http://www.kentekenstickers.nl en vraag ook of familie, vrienden en bekenden die op hun auto’s willen plakken. Of zouden ze liever blijven rondrijden met de naam van het garagebedrijf dat ooit hun auto leverde? Een andere optie is de reclamezeppelin (air-events.nl/zeppelinreclame). Langs een drukke route met jouw banner eronder trekt zo’n ding zeker aandacht. Of informeer eens naar mogelijkheden voor virtual graffiti. Je kunt daarmee je logo en je boodschap supersize projecteren op een grote… Lees verder »

Dennis Bodrij
Gast

Ongelofelijk wat ik allemaal lees, adverteren is kenbaar maken, dat kan je doen op alle mogelijke manieren, zelf run ik meerdere marktplaatsen en ben dagelijks bezig mensen te overtuigen om een gratis advertentie te plaatsen. Wat mij opvalt is dat mensen bang zijn, waarvoor ik weet het niet? Ik persoonlijk vind dat je overal waar mogelijk is om je link te plaatsen dat moet doen. Gratis adverteren waar je product of dienst staat is toch fantastisch ik bedoel je hebt een extra verkoop punt gecreëerd. Als deze website nu ook nog goed bezocht wordt en dat daar vandaan bezoekers naar… Lees verder »

Kees van der Stel
Gast

Wel leuk om te vertellen in mijn 75e comment is dat ik in 2006 een zogenaamde betaalde advertorial heb kunnen plaatsen. Een stuk tekst + een foto van mijn naamkaartje in een huis en huis blad in Schiedam. In 2010/2011 heb ik een klant gecoacht die zich tot mijn grote verbazing mijn ‘advertentie’ kon herinneren en h’m zelfs had bewaard. Het heeft dus even geduurd, maar het adverteren heeft dus zo’n vijf jaar later toch zijn vruchten afgeworpen. Nu maar wachten op zakenmensen die mijn fraai opgemaakte e kostbare advertenties in 2010 en 2011 hebben gezien in ondernemersbladen, politiewijzer en… Lees verder »

Astrid Davidzon
Gast

Wat een buitenkans!!!

Via via heb ik kunnen regelen dat ik komende week GRATIS in 100 bussen door Noord-Holland Noord mijn advertentie op de digitale schermen in Connexxion bussen kan tonen. In ieder geval een hele week, misschien zelfs 2.

Normaal gesproken zou ik hiervoor niet kiezen, dat budget heb ik ook niet, maar ik ben er nu uiteraard superblij mee. En heel benieuwd naar het effect.

Mijn doel met de campagne is niet KLANTEN, maar MAILADRESSEN. Dus inzet is dat men mijn E-book met waardevolle informatie bestelt.

Ik vind het helemaal super.

Zonnige groet,

Astrid Davidzon

Jeroen Meijerink
Gast

Goede en nuttige tips!

Sinds kort gebruik ik MediaBookers TradeDesk en dat heeft mij al aardig wat geholpen. Een booking.com maar dan alleen gericht op alle advertentiemogelijkheden in NL. Ideaal als je het mij vraagt. En sinds kort hebben zij een tool: Real Time Bidding erbij, nu kan ik eenvoudig zelf adverteren op topsites. Een soort Adwords maar dan nog makkelijker.

Wellicht heb je er wat aan.

Groetjes,
Jeroen

Joost Schutte
Gast

De kracht van herhaling blijft mijns inziens 1 van de krachtigste middelen. Als het mensen het maar vaak genoeg zien onthouden ze het wel en als ze dan daadwerkelijk op zoek gaan naar een dienst rondom jouw bedrijf dan denken ze gauw aan jou. Hier heb je echter vaak een behoorlijk budget voor nodig.

Mond tot mond via ambassadeurs is denk ik het meest doeltreffend.

Kelly Stroet
Gast
Kelly Stroet

@Dennis Bodrij

Wat ik me afvraag is of als je een verouderde webite hebt en je wilt eigenlijk daarvoor adverteren, of je dan een nieuwe website moet maken? Heeft dat ermee te maken? Ik heb wel iets opgevangen van seo en dat de site ook belangrijk kan zijn, maar op dit moment ben ik niet zeker of mijn site voldoet aan de vereisten @2016
Enig idee?